Anne Sofie Børsch
Postdoc
Afdeling for Sundhedstjenesteforskning
Øster Farimagsgade 5 opg. B
1014 København K
Medlem af:
Omdrejningspunktet for min forskning er betydningen af sted, rum, tid og sociale relationer for sundhed, trivsel og omsorg. I mit nyligt afsluttede ph.d.-projekt undersøgte jeg skolers potentiale for at understøtte den psykosociale trivsel hos nyankomne børn og unge med flygtninge- og indvandrerbaggrund. I den forbindelse har jeg gennem en etnografisk tilgang søgt at forstå, hvordan hverdagens omsorgspraksisser mellem lærere og nyankomne elever - og blandt eleverne selv - antager forskellig form i forskellige skolemiljøer.
Min nuværende forskning fokuserer på, hvordan introduktionen af videokonsultationer i speciallægepraksis omformer de sanselige, rumlige og intuitive sider af lægegerningen og relationen mellem læge og patient.
Undervisnings- og vejledningsområder
Holdunderviser på kurset Kvalitative Metoder på 3. semester af bacheloruddannelsen i Folkesundhedsvidenskab
ID: 135859231
Flest downloads
-
337
downloads
How a school setting can generate social capital for young refugees: Qualitative insights from a folk high school in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Udgivet -
230
downloads
“It's difficult to help when I am not sitting next to them”: How COVID-19 school closures interrupted teachers’ care for newly arrived migrant and refugee learners in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Udgivet -
119
downloads
Refugee and Immigrant Children's Right to Education: A Comparative Analysis of Education Policies targeting Immigrant Children in the Nordic Countries
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport
Udgivet